Grįžti į pradžią

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Laikas į mokyklą!!! Laikas į mokyklą!!! Laikas į mokyklą!!! Laikas į mokyklą!!!

Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras

Mokytis niekada nevėlu. Nestovėk vietoje.Judėk ir Tuǃ

Office 365

Elektroninis dienynas

Egzaminai

egzaminai

Egzaminai eksternams

eksternams

Kalbų vertėjas

Mokyklos rekvizitai

Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras, Panevėžys,  Šiaulių g. 60 Telefonas: 8-45-439575 Faksas:8-45-439575 Įmonės kodas: 191817034 El. paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

Pagalba vaikams

Skaitmeninių „Vyturio“ knygų biblioteka

Kaip mus rasti?

Panevėžio SJMC skyrius Panevėžio kalėjime

Darbo taryba

Jūratė Kiaunienė

darbo tarybos pirmininkė

 

Lauryna Čiuplinskienė

darbo tarybos sekretorė

 

Simona Sipavičienė

darbo tarybos narė

Raskite mus Facebook'e

 

emokykla

Brandos darbas

Socialinės reklamos kampanija "SAVIŽUDYBIŲ GALIMA IŠVENGTI"

Ugdymas karjerai

Lankytojai

6.png9.png1.png1.png5.png3.png
Šiandien37
Vakar677
Praeitą savaitę714
Mėnuo12492
Iš viso691153

Antradienis, 30 Balandis 2024

MOKINIŲ PRIĖMIMAS VYKSTA DARBO DIENOMIS

Informacija teikiama ir dokumentai priimami:

Šiaulių g. 60, kabinete Nr. 120, tel. (8 45) 436847; 

8.00–12.00, 13.00–18.00 (pirmadienis-ketvirtadienis),

8.00–12.00, 13.00–15.00 (penktadienis),

el.paštas: s.vilimiene@smc.panevezys.lm.lt rastine@smc.panevezys.lm.lt 

 

Priėmimas mokytis į suaugusiųjų klases pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas

  1. Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal suaugusiųjų pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą, Centro direktoriui pateikia šiuos dokumentus:

          1.1. prašymą;

          1.2. dokumentą apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą;

          1.3. santuokos liudijimą (jeigu keitė pavardę);

          1.4. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

  1. Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą priimami suaugusieji, pateikę Centro direktoriui pradinio išsilavinimo pažymėjimą, pagal vidurinio ugdymo programą – pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.
  2. Mokinys, nebaigęs pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos, tęsti mokslą priimamas pateikęs Centro direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie jo mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
  3. Asmuo, turintis septynmečio, aštuonmečio, devynmečio, nebaigto vidurinio mokslo pažymėjimą, ir pažymėjimą, išduotą 1993­–1994 metais arba pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, išduotą 1995–1999 metais, išlaikęs pagrindinio ugdymo programos dalykų – gimtosios, valstybinės lietuvių kalbos ir matematikos – mokymosi pasiekimų patikrinimą, gali būti priimamas mokytis pagal suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą.
  4. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
  5. Mokytis priimami:
  • asmenys nuo 18 metų;
  • 16–17 metų dirbantys jaunuoliai;
  • nepilnametės, esančios nėštumo ir gimdymo atostogose;
  • nepilnamečiai tėvai, auginantys savo vaikus.

Priėmimas mokytis į jaunimo klases pagal pagrindinio ugdymo programą

  1. Mokinių, pageidaujančių mokytis jaunimo klasėse pagal pagrindinio ugdymo programą, tėvai (globėjai) mokyklos direktoriui pateikia šiuos dokumentus:

          1.1. prašymą;

          1.2. išsilavinimo pažymėjimą;

          1.3. gimimo pažymėjimo arba tapatybės kortelės kopiją.

  1. Mokinys, nebaigęs pagrindinio ugdymo programos, tęsti mokslą priimamas pateikęs Centro direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
  2. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
  3. Į Centrą priimami mokytis mokiniai nuo 12 iki 16 m.
  4. Jaunimo klasėse mokymas organizuojamas kasdien nuo 8.30 val. ryto.

Mokiniams taikomos lengvatos (remiantis Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2014 m. spalio 23 d. sprendimu Nr. 1-312): besimokančių tėvų vaikams mokestis už maitinimą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus grupėse mažinamas 50 procentų; jei šeima augina tris ir daugiau vaikų (vaikai iki 18 metų ir vyresni iki 24 metų, jei mokosi dieninėse visų tipų mokyklose, arba vaikai, turintys negalią); jei vienas iš moksleivių ar studentų šeimos tėvų mokosi mokymo įstaigos dieniniame skyriuje (pagal mokymo įstaigos pažymas).

Panevėžio kraštotyros muziejaus ir Dailės galerijos lankymas su 50 % nuolaida.

Turi teisę įsigyti vienkartinį važiavimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais bilietą su 50 %  nuolaida.

                      Pamokų  laikas

Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo klasėse

                                       2023–2024 m. m.

 

Pamoka    Pamokos laikas (val.)
1.  8.30–9.15 
         Pertrauka 10 min.
2.  9.25–10.10
           Pertrauka 10 min.
3. 10.20–11.05
           Pertrauka 10 min.
4. 11.15–12.00
           Pertrauka 20 min.
5. 12.20–13.05
           Pertrauka 10 min.
6. 13.15–14.00
         Pertrauka 5 min.
7.

14.05–14.50

        Pertrauka 5 min.

   
   
   
  II pamaina (suaugusiųjų klasės)
   
1. 16.45–17.30  (pertraukos po 5 min.)
2. 17.35–18.20
3. 18.25–19.10
4. 19.15–20.00
5. 20.05–20.50

                         

 

Panevėžio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro skyriaus

                                      Pataisos namuose

           Pamokų laikas

                 2023–2024 m. m.

Pamoka Pamokos laikas (val.)
1. 9.00–9.45
2. 9.55–10.40
3. 10.50–11.35
4. 11.40–12.25
5. 12.30–13.15
6. 13.20–14.05
7. 14.10–14.55
8. 15.00–15.45
9. 15.50–16.35

 

 

Birželio 3 dieną Centre buvo surengta akcija „Kad ne auksinės vasaros...“. Ja norėta prisiminti 73-ąsias pirmųjų trėmimų metines, kai iš Lietuvos per vieną savaitę buvo ištremta 17 500 žmonių. Remdamasi dokumentine  medžiaga, istorijos mokytoja Asta Stonienė priminė skaudžią mūsų šalies istoriją, o akcijoje dalyvavę mokiniai pasakojo senelių, prosenelių, ištremtų į Sibiro lagerius, atsiminimus, klausėsi tremtinių dainų. Gedulo ir vilties dienos paminėjimas priartino Lietuvos istoriją prie šeimos, giminės istorijos.

PATVIRTINTA

Panevėžio suaugusiųjų mokymo centro direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr.1.4-V-107

VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS

                                            I. BENDROJI DALIS

     1. Panevėžio suaugusiųjų mokymo centro (toliau – Centro) vidaus darbo tvarkos taisyklės - Centro bendruomenės darbą reglamentuojantis dokumentas.

     2. Centras dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ŠMM ministro įsakymais, Centro nuostatais, kitais teisės aktais.

     3. Vidaus darbo tvarkos taisyklių tikslas - stiprinti darbo drausmę, užtikrinti gerą darbo kokybę, didinti jo našumą ir efektyvumą. Darbo drausmė grindžiama sąžiningu savo pareigų atlikimu ir yra būtina kokybiškam darbui užtikrinti. Darbo drausmės laikymasis – pagrindinė bendruomenės nario elgesio taisyklė.

     4. Centro darbuotojai turi gerbti vienas kitą, saugoti Centro turtą.

     5. Centro direktorius, kiti bendruomenės nariai turi teisę inicijuoti pakeitimus šiose darbo tvarkos taisyklėse tokia tvarka:

     5.1. darbo tvarkos taisyklių pakeitimus Centro direktorius, bendruomenės nariai pristato darbuotojų susirinkime;

     5.2. darbuotojams pritarus pakeitimams, aprobavus Centro tarybai, naująsias taisykles tvirtina Centro direktorius;

     5.3. darbuotojams nepritarus taisyklių pakeitimams, Centro direktorius gali koreguoti pakeitimus ir pateikti svarstyti kitame susirinkime.

     6. Centro darbuotojai, susipažinę su Vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, turi pasirašyti Darbuotojų, supažindintų su mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis, registracijos žurnale.

     7. Centro direktorius arba jo įgaliotas asmuo turi teisę pakartotinai supažindinti darbuotojus su Centro darbo tvarkos taisyklėmis, jei pastebi, kad darbuotojai aplaidžiai laikosi šių taisyklių reikalavimų, neskirdamas drausminės nuobaudos.

     8. Centro darbo tvarkos taisyklių privalo laikytis visi darbuotojai ir mokiniai.

II. DARBO LAIKAS IR ATOSTOGOS

     9. Centre nustatoma 5 darbo dienų savaitė. Pamokų laikas nurodomas Centro ugdymo plane.

     10. Kiekvienos klasės pamokų pradžią ir pabaigą reglamentuoja privalomų ir neprivalomų pamokų tvarkaraščiai.

     11. Darbo režimas nustatomas darbo grafike, kurį patvirtina direktorius. Savavališkai darbo grafiką keisti draudžiama.

     12. Administracijai, aptarnaujančiam personalui nustatoma 8 valandų darbo diena ir 40 valandų darbo savaitė. Visiems dirbantiesiems darbo laikas nurodomas direktoriaus įsakymu.

     13. Švenčių dienų išvakarėse etatinių darbuotojų darbo laikas sutrumpinamas viena valanda.

     14. Jeigu darbuotojui reikia išeiti iš darbo dėl svarbių priežasčių anksčiau, jis privalo informuoti Centro direktorių, o jam nesant direktoriaus pavaduotoją ir gauti jo sutikimą.

     15. Darbuotojas, negalintis atvykti į darbą laiku dėl bet kurios priežasties, privalo nedelsiant informuoti Centro administraciją.

     16. Susirgęs darbuotojas privalo nedelsiant pranešti administracijai.

     17. Nelaimingas atsitikimas pakeliui į darbą ar iš darbo bus laikomas tik tuo atveju, jei darbuotojas namo ar į darbą vyko įprastu maršrutu ir nuo jo nenukrypdamas.

     18. Vykdamas į darbą ar iš darbo, pertraukų pavalgyti ir pailsėti metu bei būdamas komandiruotėse, darbuotojas privalo laikytis kelių eismo taisyklių, būti atsargus ir dėmesingas.

     19. Centro darbuotojams kasmetinės atostogos suteikiamos pagal grafiką arba šalių sutartu laiku Lietuvos Respublikos Darbo kodekso nustatyta tvarka. Mokytojams atostogos paprastai suteikiamos mokinių atostogų metu.

     20. Mokinių atostogų laiką reglamentuoja Centro ugdymo planas.

III. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO IR ATLEIDIMO TVARKA

     21. Lietuvos Respublikoje yra užtikrintas laisvas darbo pasirinkimas.

     22. Darbdavio ir darbuotojo susitarimas dėl darbo įforminamas darbo sutartimi.

     23. Centro direktorius, priimdamas į darbą, iš asmens privalo pareikalauti pateikti asmenį liudijantį dokumentą, Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą, sveikatos patikrinimo pažymėjimą, priklausomai nuo pareigų - asmens medicininę knygelę, atitinkamą išsilavinimo ar profesinio pasirengimo dokumentą, nuotrauką.

     24. Darbuotojas gali pradėti dirbti kitą dieną po darbo sutarties pasirašymo arba tą pačią dieną.

     25. Darbdavys, kartu su antruoju darbo sutarties egzemplioriumi įteikia darbuotojuidarbo pažymėjimą, kuriame nurodytas darbovietės pavadinimas, darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, asmens kodas, priklijuota fotonuotrauka. Šis pažymėjimas saugojamas Centro nustatyta tvarka. Darbo pažymėjimas galioja iki darbo sutarties nutraukimo.

     26. Darbuotojui parodoma jo darbo vieta, supažindinamas su būsimais bendradarbiais, patalpų išdėstymu, tiesioginiais vadovais, įvadine darbuotojų darbo saugos ir sveikatos instrukcija, priešgaisrinės saugos ir civilinės saugos instrukcijomis, pareiginiais nuostatais, darbo tvarkos taisyklėmis.

     27. Centro direktorius gali pakeisti darbuotojų darbo sąlygas, taip pat pakeisti kitas sąlygas (lengvatas, darbo režimą, materialinės atsakomybės dydį, pareigų pavadinimą ir kt.) tik tada, kai keičiamas arba pertvarkomas darbo organizavimas. Su įsakymu apie numatomą darbo sąlygų pakeitimą darbuotojas supažindinamas ne vėliau kaip prieš mėnesį. Darbuotojui nesutinkant dirbti pakeistomis sąlygomis, jis gali būti atleistas iš darbo, laikantis įstatymų nustatytos tvarkos.

     28. Papildomi darbai darbuotojui gali būt pavesti atlikti rašytiniu direktoriaus nurodymu.

     29. Darbo sutarties pasibaigimas įforminamas įsakymu.

     30. Atleidimo diena laikoma paskutinė darbo diena; darbdavys privalo visiškai atsiskaityti su atleidžiamu iš darbo darbuotoju jo atleidimo dieną, jei Lietuvos Respublikos įstatymai nenumato kitaip.

     31. Nutraukus darbo sutartį, darbuotojas turi grąžinti visą Centrui priklausantį turtą, inventorių, asmenines saugos priemones, darbuotojo pažymėjimą.

IV. PAGRINDINĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS

     32. Organizuoti darbuotojų darbą taip, kad kiekvienas jų dirbtų pagal savo specialybę ir kvalifikaciją, turėtų jam paskirtą darbo vietą.

     33. Užtikrinti, kad būtų tinkamai techniškai įrengtos visos darbo vietos ir jose sudarytos darbo sąlygos, atitinkančios saugos ir sveikatos taisyklių reikalavimus.

     34. Aprūpinti dirbančius reikalingomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis ir užtikrinti sanitarijos bei higienos sąlygas.

     35. Nuolat kontroliuoti kaip darbuotojai laikosi darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijų, sanitarijos ir higienos, priešgaisrinės saugos reikalavimų.

     36. Laiku apmokyti darbuotojus saugiai dirbti pagal pareigybes. Supažindinti darbuotojus su pareiginiais nuostatais.

     37. Skatinti darbuotojų norą dirbti našiai, užtikrinti sistemingą darbuotojų dalykinės ir profesinės kvalifikacijos kėlimą.

     38. Laiku supažindinti darbuotojus su užduotimis ir jų įvykdymo sąlygomis bei terminais.

V. PAGRINDINĖS DARBUOTOJŲ PAREIGOS

     39. Centro darbuotojai privalo:

     39.1. dirbti dorai ir sąžiningai;

     39.2. laikytis darbo drausmės (laiku ateiti į darbą, laikytis nustatytos darbo laiko trukmės, visą darbo laiką skirti darbui, tiksliai ir laiku vykdyti administracijos nurodymus);

     39.3. kilusius klausimus, abejones, konfliktines situacijas aptarti ir spręsti kartu su Centro administracija;

     39.4. savo veiksmais ir darbais formuoti palankų Centro įvaizdį;

     39.5. nedelsiant šalinti priežastis ir sąlygas, neleidžiančias dirbti arba apsunkinančias
normalų darbą (konfliktai, organizacinės technikos gedimai, ekstremalios situacijos ir kt.), pranešti apie tai Centro vadovams;

     39.6. bendraujant su mokiniais ir bendradarbiais laikytis etikos principų;

     39.7. bendruomenėje puoselėti pasitikėjimo ir atvirumo aplinką;

     39.8. pasikeitus darbuotojo asmens duomenims (pavardė, adresas, telefono numeris, išsilavinimo cenzas, darbo stažas, kvalifikacinė kategorija) per dvi darbo dienas informuoti Centro administraciją;

     39.9. reguliariai, kartą per metus pasitikrinti sveikatą;

     39.10. rūpintis savo įvaizdžiu: tvarkinga ir neiššaukianti išvaizda, atitinkanti įstaigos etiketo reikalavimus.

     40. Centrodarbuotojams draudžiama:

     40.1. be administracijos sutikimo pavesti atlikti savo darbą kitam asmeniui;

     40.2. dirbti darbus, kuriuos atlikti nėra įpareigotas ar neapmokytas;

     40.3. vėluoti į darbą;

     40.4. darbo metu vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines medžiagas, rūkyti, o taip pat pasirodyti darbe neblaiviam, apsvaigusiam nuo kvaišalų;

     40.5. pamokų, popamokinių renginių, susirinkimų ir posėdžių metu naudotis telefonu;

     40.6. kelti konfliktines situacijas, skatinti nepasitikėjimą bendradarbiais ir Centro administracija;

     40.7. iš Centro patalpų išsinešti Centrui priklausančius daiktus, dokumentus, inventorių; darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius darbo metu.

     41. Mokyklos darbuotojai turi teisę:

     41.1. sužinoti iš darbdavio apie darbo aplinkoje esančius sveikatai kenksmingus ir pavojingus veiksnius;

     41.2. atsisakyti dirbti, jeigu yra pavojus sveikatai, gyvybei, taip pat dirbti tuos darbus, kuriuos saugiai atlikti nėra apmokyti;

     41.3. nustatyta tvarka reikalauti, kad būtų atlyginta žala, padaryta sveikatai dėl nesaugių darbo sąlygų.

     42. Už kabinetuose, klasėse esantį inventorių , Centro įrenginių bei mokymo priemonių saugumą atsako juose dirbantys mokytojai.

Mokytojų pareigos

     43. Kruopščiai ir sistemingai ruoštis pamokoms ir neformaliojougdymo užsiėmimams.

     44. Atsakingai, pagal raštvedybos taisykles pildyti dokumentus: klasės, dalyko, neformaliojo ugdymo dienynus, mokinių asmens bylas; laiku pateikti dokumentus bei informaciją apie savo ugdytinius; laiku parengti neformaliojo ugdymo ir kitas programas, teminius pamokų planus ir pateikti suderinti ar tvirtinti Centro vadovams.

     45. Užtikrinti mokomųjų ir neformaliojo ugdymo programų, klasės vadovo planų vykdymą.

     46. Bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu stebėti vienas kito darbą, geranoriškai dalintis darbo patirtimi.

     47. Draudžiama savavališkai sutrumpinti pamokos laiką.

     48. Klasių ir dalyko dienynus į pamokas nešasi tik mokytojai (mokiniams klasių dienynai neduodami). Mokytojas, pasibaigus pamokoms, dienyną atneša į andragogų kambarį.

     49. Kaupti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, tobulinti kvalifikaciją darbui su specialiųjų poreikių mokiniais ir nustatyta tvarka atestuotis. Tvarkyti savo kompetencijos portfelį.

     50. Mokyti mokinius darbštumo, iniciatyvos savarankiškai veikti, prisiimti atsakomybę, pasitikėjimo, atvirumo, reiklumo sau, išvengti seksualinės prievartos ir išnaudojimo.

     51. Bendrauti taisyklinga bendrine lietuvių kalba, laikytis kalbos kultūros, raštvedybos reikalavimų.

     52. Laikytis bendrosios ir pedagoginės etikos normų, pedagoginės prevencijos principų.

     53. Laikytis darbuotojų saugos ir sveikatos, elektros saugos, priešgaisrinės saugos, civilinės saugos reikalavimų, to reikalauti ir iš mokinių.

     54. Užtikrinti mokinių saugumą pamokose, užsiėmimuose, renginių metu. Prižiūrėti, kaip mokiniai laikosi mokyklos darbo tvarkos taisyklių. Laiku instruktuoti mokinius.

     55. Prižiūrėti savo darbo vietą, užtikrinti tvarką kabinetuose, kurti jaukią estetišką aplinką.

     56. Dalyvauti Mokytojų tarybos posėdžiuose ir kituose Centro renginiuose. Jei dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti, praneša Centro vadovams.

Mokinių pareigos ir teisės

     57. Mokinį priimant į mokyklą pateikiamas prašymas, atitinkamos klasės baigimo pažymėjimas, paso ar asmens tapatybės kortelės kopija. Sudaroma sutartis su Centro direktoriumi.

     58. Kiekvienas mokinys privalo stropiai ir sąžiningai mokytis pagal savo gabumus.

     59. Mobiliaisiais telefonais pamokų, užsiėmimų ir renginių metu naudotis draudžiama.

     60. Draudžiama Centro patalpose rūkyti, vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines medžiagas.

     61. Draudžiama lošti kortomis, kitus azartinius žaidimus.

     62. Mokinys turi tausoti vadovėlius ir bibliotekos knygas. Už pamestus ar sugadintus vadovėlius ir kitas knygas mokinys turi atlyginti bibliotekai nustatyta tvarka.

     63. Laikytis bendrabūvio normų pertraukų, renginių, išvykų metu, padėti adaptuotis specialiųjų poreikių mokiniams ir naujai atvykusiems į Centrą mokiniams.

      64. Mokytojai ir mokiniai mokosi bendravimo kultūros. Mokinių ir mokytojų santykiai grindžiami humanizmu ir demokratiškumu, įsitikinimų ir pažiūrų tolerancija, bendravimu ir bendradarbiavimu.

      65. Pertraukų metu mokiniai ilsisi nepažeisdami vieni kitų interesų.

     66. Savo vietą klasėje kiekvienas mokinys prižiūri pats. Radęs sugadintą inventorių, tuoj pat praneša mokytojui. Kitais atvejais, už sugadintą inventorių atsako pats mokinys (sutvarko arba atlygina materialinę žalą).

     67. Į ekskursijas mokiniai vyksta tik lydimi mokytojo, lydintis mokytojas privalo gauti direktoriaus leidimą ir instruktuoti mokinius.

     68. Mokiniams patiems organizuoti renginius Centre po pamokų be leidimo draudžiama.

     69. Mokiniams gali būti pareikšta padėka už jų mokymosi ir popamokinės veiklos pasiekimus, nepriekaištingą lankomumą.

     70. Mokiniai gali būti baudžiami:

     70.1. pastaba (už nedidelius Centro darbo tvarkos pažeidimus);

     70.2. papeikimu (už sistemingą reikalavimų pažeidimą);

     70.3. svarstymu mokytojų ar Centro taryboje (už grubius elgesio normų pažeidimus);

     70.4. šalinimu iš Centro (už ypatingai grubius nusižengimus, sistemingą pamokų nelankymą).

     71. Mokinius su vidaus tvarkos taisyklėmis supažindina klasės vadovas, bibliotekos-informacinio centro darbuotojai.

     72. Turi teisę:

     72.1. nemokamai gauti informaciją apie Centro paslaugas;

     72.2. pagal savo gebėjimus, galimybes ir poreikius mokytis Centre ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą;

     72.3. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;

     72.4. į nešališką mokymosi pasiekimų vertinimą;

     72.5. dalyvauti Centro savivaldoje;

     72.6. įstatymų nustatyta tvarka ginti savo teises;

    72.7. naudotis kitomis švietimą reglamentuojančiuose įstatymuose nustatytomis teisėmis;

    72.8. į nemokamą mokymą;

    72.9. dalyvauti svarstant ugdymo proceso organizavimo klausimus;

     72.10. į minties, sąžinės, religijos ir žodžio laisvę;

     72.11. puoselėti savo kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas;

     72.12. savarankiškai mokytis, atsiskaityti įskaitų ir kitu, suderintu su mokytojais, metu.

     72.13. negalint atvykti į pamokas, įskaitas dėl darbo, šeimyninių aplinkybių, komandiruočių, gavus medžiagą pasiruošti savarankiškai, atsiskaityti kitu, suderintu su mokytojais, metu.

Aptarnaujančio personalopareigos

     73. Centre gali dirbti ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus asmenys, pasitikrinę sveikatą, susipažinę su darbo tvarkos taisyklėmis, pareiginiais nuostatais ir darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijomis, priešgaisrinės ir civilinės saugos instrukcijomis, išklausę įvadinį ir darbo vietoje instruktažą.

     74. Darbo metu būti dėmesingiems ir kruopščiai atlikti pavestą darbą. Palaikyti tvarką ir švarą darbo vietoje. Baigus darbą, palikti savo darbo vietą tvarkingą, įrenginius nesugadintus, išjungtus iš elektros tinklo.

      75. Klases ir kabinetus valyti tik tada, kai nevyksta pamokos ir neformalaus švietimo užsiėmimai.

     76. Užtikrina švarą ir tvarką Centro patalpose ir teritorijoje, atsako už sanitarijos ir higienos reikalavimų vykdymą. Taupo elektros energiją ir vandenį.

     77. Valstybinių institucijų pareigūnams bet kokia informacija suteikiama tik su Centro vadovų žinia.

     78. Administracijos nurodymu atlikti papildomus darbus.

VI. EKSTREMALIOS SITUACIJOS

     79. Įvykus nelaimingam atsitikimui, nedelsiant būtina pranešti Centrodirektoriui ar kitam administracijos atstovui, kreiptis į artimiausią gydymo įstaigą, o reikalui esant, iškviesti greitąją medicininę pagalbą ir iki tyrimo pradžios išsaugoti įvykio vietą tokią, kokia buvo nelaimingo atsitikimo metu, jei tai nekelia pavojaus kitų darbuotojų bei mokinių gyvybei.

     80. Įvykus nelaimingam atsitikimui pakeliui į darbą arba iš darbo, reikia nedelsiant pačiam arba per kitus asmenis pranešti Centro direktoriui.

     81. Kilus gaisrui, reikia iškviesti ugniagesius telefonu 01 - Lietuvos Telekomo ryšio tinkle, 112 - mobilaus ryšio tinkle, turimomis pirminėmis gaisro gesinimo priemonėmis gesintigaisrą, nedelsiant informuoti Centro direktorių ar jo pavaduotoją. Kilus pavojui sveikatai arba gyvybei, išeiti iš pavojingos zonos pagal Centro evakuacijos planą. Darbuotojai privalo mokėti naudotis pirminėmis gaisro gesinimo priemonėmis.

     82. Įvykus avarijai, išeiti iš pavojingos zonos ir nedelsiant informuoti Centrodirektorių ar jo pavaduotoją.

     83. Jeigu vyksta smurtinis plėšimas, svarbiausia yra žmonių, esančių Centre, saugumas, todėl nereikia imtis griežtų priemonių, siekiant išsaugoti materialines vertybes.Apiplėšimo atveju, Centro darbuotojai privalo:

     83.1. nesiginčyti su plėšiku, įsidėmėti jo išvaizdą, veido bruožus;

     83.2. nenaudoti ginklo;

     83.3. nedelsiant pranešti policijai.

VII. PASKATINIMAI UŽ GERUS DARBO REZULTATUS

     84. Už pasiekimus ugdant mokinius, už ilgalaikį ir sąžiningą darbą, racionalius pasiūlymus, inovacijas ir iniciatyvas, papildomai atliekamus darbus taikomos moralinio ir materialinio darbuotojų skatinimo priemonės:

     84.1. žodinis pagyrimas;

     84.2. padėka;

     84.3. materialinės dovanos;

     84.4. priemoka arba priedas prie tarnybinio atlyginimo.

                          VIII. DARBO DRAUSMĖS PAŽEIDIMAI. NUOBAUDOS UŽ DARBO DRAUSMĖS PAŽEIDIMUS

     85. Darbo pažeidimai:

     85.1. neleistinas elgesys su mokiniais, bendradarbiais, pažeidžiantis žmonių konstitucines teises ir laisves, etikos normas;

     85.2. pasinaudojimas pareigomis siekiant gauti pajamų sau ir kitiems asmenims (dokumentų, duomenų klastojimas), taip pat savavaliavimas ar biurokratizmas;

     85.3. veikos, turinčios vagystės, sukčiavimo, turto pasisavinimo arba iššvaistymo, neteisėto atlyginimo paėmimo požymių, nors už tai darbuotojas nebuvo traukiamas baudžiamojon ar administracinėn atsakomybėn;

     85.4. neatvykimas į darbą be svarbių priežasčių visą darbo dieną;

     85.5. pavėlavimas, išėjimas iš darbo be administracijos leidimo;

     85.6. jei darbuotojas darbo metu yra neblaivus, apsvaigęs nuo kvaišalų;

     85.7. atsisakymas tikrintis sveikatą, atsisakymas išklausyti privalomą higienos žinių ir pirmosios medicininės pagalbos kursą;

     85.8. sąmoninga, nerūpestinga ar tyčinė veikla, dėl ko gali būti sugadintas Centro turtas;

     85.9. instrukcijų, standartų, būtinų procedūrų, reikalingų teisingam darbo atlikimui

atitinkamose darbo vietose, nesilaikymas ar netinkamas laikymasis;

     85.10. vidaus darbo tvarkos taisyklių nesilaikymas.

     86. Skiriant drausminę nuobaudą, atsižvelgiama į padaryto nusižengimo sunkumą, į aplinkybes, kuriomis jis buvo padarytas, ir į tai, kaip darbuotojas dirbo anksčiau.

     87. Už darbo drausmės pažeidimus Centro direktorius, vadovaudamasis LR Darbo kodeksu, gali skirti šias drausmines nuobaudas:

     87.1. pastabą;

    87.2. papeikimą;

     87.3. griežtą papeikimą;

     87.4. atleidimą iš pareigų.

     88. Nuobaudų skyrimo tvarką reglamentuoja LR Darbo kodeksas.

     89. Be išvardintų drausminių nuobaudų, Centro direktorius gali išreikšti žodinę pastabą.

     90. Visi Centro darbuotojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už Centro nuostatų, šių taisyklių, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos ir civilinės saugos instrukcijų ir pareiginių nuostatų, kitų teisės aktų laikymąsi.

___________________________________________

Copyright © 2024 Panevėžio suaugusiųjų mokymo centras Rights Reserved.